fyzická príprava & silné, zdravé telíčko

Ja som sa na pôrod pripravovala pomocou gravid jogy, ktorú som mala na DVD a neskôr som začala chodiť na tehotenské cvičenia na suchu aj vo vode, kde som si mala možnosť aj trochu zaplávať. Niekoľkokrát som plávala aj v čistom jazere. Nabudúce by som, ale určite chcela využiť gravid jogu v skupine a brušné tance, ktoré uvoľňujú a pripravujú ženské telo aj dušu na pôrod.

gravid joga

Gravid joga nám pomôže posilniť svaly panvového dna, jogovými pozíciami si zachováme pevnosť svalov a pružnosť pokožky na celom tele a hlavne chrbtica v oblasti krížov, ktorá je spredu zaťažená bruškom nás nebude bolieť, pomôžeme žilovému obehu krvi ( predchádzať kŕčovým žilám ) a lymfatickému obehu ( zadržiavaniu vody v tele ). Gravid joga má vplyv na dieťa ako v brušku, tak i po narodení. Joga dáva pocit navodenia kľudu, ako matke, tak i bábätku. Zlepšuje niektoré zdravotné problémy, ktoré častokrát sprevádzajú tehotenstvo. Kontraindikácie pri tomto cvičení niesú, záleží iba na matke a bábätku, ako im bude cvičenie vyhovovať a pokiaľ vám to odsúhlasí váš lekár.

Zacvičiť si môžete napríklad v Púchove u mňa http://www.tehotenska-joga.sk/  alebo v Bratislave   gravidjoga.sk/ 

brušné tance

Brušný tanec je výsostne ženský a vychádza z prirodzených ženských pohybov, preto výborne aktivuje a harmonizuje ženskú energiu, ktorá tiež veľmi pozitívne vplýva na celé tehotenstvo. Okrem toho brušný tanec neunavuje, ale naopak, nabíja energiou. A tak sa budete cítiť celkovo menej unavená, čo býva počas tehotenstva dosť častým javom. Pokiaľ už budete mať väčšie bruško, tanec vám pomôže lepšie si ho uvedomiť a krásne vychutnať. Postupom tehotenstva sa bude meniť aj vaše telo, váš vzťah k nemu ako aj k sebe samej. Brušný tanec vám pomôže vytvoriť si priestor, v ktorom dokážete ideálne skĺbiť svoju ženskosť s nastupujúcim materstvom. A presne tak, ako pri všetkých formách aktívneho pohybu, aj pri brušnom tanci si do krvi vylúčite dávku endorfínu, tzv. hormónu šťastia, čo vám zaručene vylepší náladu a náhľad na váš život.

dlhé prechádzky v prírode

Príroda lieči, nabíja energiou, upokojuje myseľ a vnáša radosť do srdca. Príroda nám pomáha byť vo väčšom súznení so sebou samým aj so svojím dieťatkom. Čisté prostredie je optimálne pre jeho zdravý vývoj. Pohyb vyplavuje endorfíny radosti, rozprúdi krvný obeh a spevňuje svaly. Kiež by každá budúca mamička mohla tráviť toľko času v lone Matky Zeme ako je jej to príjemné.

príprava hrádze na pôrod: masáž hrádze a cvičenie s balónikom Aniball

 Masáž hrádze je dobré robiť s kvalitným čisto prírodným olejčekom. V mojom obchodíku nájdete tento čisto prírodný olejček na masáž hrádze od českej firmy Eone. 

Okrem masáži, ktoré zpevňujú hrádzu a zvyšuje jej elasticitu je možné hrádzu pripraviť aj cvičením so špeciálnym zdravotníckym balónikom Aniball. Cvičiť je vhodné od 34tt denne, balónik sa postupne pumpuje a zväčšuje až do veľkosti hlavičky dieťatka. Cvičenie môže priniesť mamičke veľkú istotu a sebavedomie, čo je pre pôrod veľmi dôležité. Maminky popisujú veľmi dobré referencie o ich šetrných pôrodoch. Šestonedelie a starostlivosť o dieťaťko sú omnoho príjemnejšie, ak hrádza ostane nepoškodená, alebo len s minimálnym natrhnutím, ktoré sa veľmi rýchlo hojí, lebo je často iba povrchové. Čo odporúčam je, ale napísať si pôrodné želanie, aby ste informovali zdravotníkov, že si neželáte nástrih, aby ho "preventívne" neurobili. 

Pre ochranu hrádze môžete spraviť aj praktické veci pri pôrode: 

gravitačná poloha pri 2. dobe pôrodnej, napr. drep s chodidlami na podložke zväčšuje panvu až o 30% a zároveň rozkladá tlak hlavičky rovnomerne na celý poševný otvor. 

Šetrné tlačenie podľa pocitov mamičky, respektíve ide o to dovoliť svojmu telu vypudzovať dieťatko. 2.doba pôrodná je vlastne vypudzovací reflex tela, takže nie je nutné naše tlačenie. WHO už neodporúča riadené tlačenie, ktoré je bežne používané v slovenských pôrodniciach.

Teplé obklady hrádze medzi kontrakciami, ktoré môže prikladať pôrodná asistentka.

Želám Vám krásne a šetrné pôrody

 

TOPlist